21 września 2015

Gruzińskie przysmaki. Pchali ze szpinaku.


To jest jedna z przekąsek gruzińskich, która bardzo mi zasmakowała. Lepsze są tylko bakłażanowe zawijaski z masą orzechowo -czosnkową w środku. Ale to dlatego, że lubię bakłażany. Przekąskę tą pierwszy raz spróbowałam w restauracji " Tbilisi " , krótko po jej otwarciu. Potrzeba niewielu składników, choć by zrobić je rzeczywiście oryginalne trzeba mieć jeszcze dwie przyprawy, o które w Polsce trudno. Ja mam jedną z nich - UTSHO SUNELI, czyli kozieradkę błękitną. Niestety zmielonego szafranu imeretyjskiego nie udało mi się dostać. Ale przekąska bez tych dodatków też będzie smakowita. A to przez świetne połączenie orzechów i czosnku. Jadłam jeszcze w takiej konfiguracji kuleczki z fasoli szparagowej oraz czerwonej fasoli. 


Składniki
1/ 2 kg szpinaku
1/3 pęczka świeżej kolendry
80-100 g włoskich orzechów
3 ząbki czosnku
1 łyżka octu winnego
1 łyżeczka utsho suneli
1 /2 łyżeczki szafranu  imeretyjskiego
1 /2 łyżeczki zmielonych nasion kolendry
trochę suszonej ostrej papryki,
sól do smaku
pestki granatu do ozdoby

Szpinak opłukać dobrze. Poddusić i po przestudzeniu wycisnąć nadmiar wody. Drobno posiekać. Kolendrę zieloną również drobno posiekać. Orzechy włoskie zmielić, najlepiej w ruskiej maszynce do mielenia orzechów. Dodać zmiażdżony czosnek oraz przyprawy. Solimy do smaku. Dokładnie mieszamy. Formujemy np kulki lub owalne kształty, posypać pestkami granatu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione