28 maja 2016

Burek z ziemniakami. Bosanska krompirusa.

Ten przepis poznałam na warsztacie kuchni wegańskiej Arab-Balkan Party. Jest dość prosty pod warunkiem, że użyjemy gotowego ciasta FILO. Można dostać to ciasto bez problemu w sklepach z żywnością turecką, grecką czy arabską. A zrobienie farszu nie jest trudne. Gdy je robiliśmy pierwszy raz, to danie było dostosowane do wegańskich smaków. A jego nazwa to BOSANSKA KROMPIRUSA i  jest popularne w Bośni. Jak je robiłam w domu to dodałam masła do nasmarowania brytfanki i do polania zwiniętych rulonów. Jest to danie przepyszne, mimo prostoty wykonania i małej ilości składników. 


Składniki
1 opakowanie ciasta filo ( 450 gr )
1 kg ziemniaków
2 cebule
2 ząbki czosnku
sól do smaku
świeżo zmielony pieprz
czarnuszka
kmin rzymski
papryka ostra ( opcja )
olej rzepakowy do smażenia
3 łyżki masła 


Ziemniaki obrać i drobno pokroić. Cebulę i czosnek drobno posiekać. Na dużej patelni usmażyć cebulę. Dodać ziemniaki, czosnek, przyprawy ( oprócz soli ) oraz parę łyżek wody i smażyć do momentu, aż ziemniaki będą miękkie. Do tego czasu powinna się już zrobić jedna masa. Wtedy dosalamy do smaku. Blaszkę do pieczenia wykładamy pergaminem do pieczenia i natłuszczamy olejem lub roztopionym masłem. Wyjmujemy 2 płaty ciasta filo i smarujemy je olejem lub roztopionym masłem. Nakładamy farsz i zwijamy w rulon. Układamy na brytfance. Ja ułożyłam jeden rulon obok drugiego, ale można też na okrągłej blasze utworzyć ślimaka. Każdy rulon smarujemy tłuszczem, by nie wysychał. Pieczemy w temperaturze około 180 stopni C. Powinny być jasno-brązowe i chrupiące. Na zdjęciu widać początek przyrządzania farszu. To akurat zdjęcie,jakie zrobiłam na warsztatach. Podobnie jak to poniżej z gotowym już farszem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione