01 maja 2017

Halloumi na ostro i szybko.

To danie które nie może się nie udać. No chyba, że halloumi trafi się oszukane. Mi się do tej pory nie zdarzyło. Halloumi powinno na patelni grillowej się elegancko przypiec, ale nie rozpuścić.  Jedno opakowanie halloumi na mały głód, na większy 2 opakowania. Świetne na przekąskę lub ciepłą kolację. Gdy się nie lubi ostro, można dodać trochę chilli. Kiedyś szukałam szybkiego przepisu na halloumi, z niewielką ilością składników. Znalazłam na stronie Nigelli ten przepis. Szybciej i prościej się nie da. Papryczkę chilli można wrzucić do oliwy z oliwek dzień wcześniej, wtedy cała oliwa nabierze odpowiedniej mocy ostrości, ale to rada dla zwolenników ostrej kuchni. 


składniki
250 gr halloumi
2 papryczki chilli
parę łyżek oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
sok z 1/2 małej cytryny

Chilli posiekać na drobne krążki. Zalać oliwą z oliwek na co najmniej kilka minut. Halloumi pokroić na plastry, około pół cm. Rozgrzać patelnię grillową i kłaść ser na nią. Gdy przypiecze się z jednej strony w postaci ładnych paseczków, obracamy na drugą stronę. Przypiekamy. Zdejmujemy z patelni i polewamy oliwa z oliwek z chilli i skrapiamy sokiem z cytryny. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione