21 maja 2017

Włoskie ciasto z ricottą, rabarbarem i borówką amerykańską.



Przepis na to ciasto znalazłam na stronie włoskiej z ciastami. Wcześniej jedna ze znajomych zrobiła wilgotne ciasto z truskawkami z włoskiego przepisu. Z ciekawości zaczęłam szukać na włoskich stronach i znalazłam akurat ten przepis. W przepisie co prawda występują jako składnik główny  truskawki, ale na razie nie ma polskich truskawek. Już kilka razy pytałam u pana w warzywniaku. Na razie są truskawki, ale z Grecji. Wybór padł zatem na borówki amerykańskie i rabarbar. Przepis mi przypadł do gustu, bo miałam kilka serków ricotta, na które nie miałam pomysłu. Dostałam też 4 jaja gęsie. Pamiętam, ze jaja te najlepiej sprawdzają się w ciastach. W przepisie są 3 jaja kurze, ja zastosowałam jedno, ale gęsie. Zredukowałam ilość cukru, którego w przepisie było 200 gram. Zastąpiłam część cukru białego domowym cukrem waniliowym. Ciasto wychodzi dość wilgotne i na drugi dzień nadal jest bardzo dobre. 



Składniki
3 jaja kurze lub 1 gęsie jajo
250 gr sera ricotta
200 gr mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 gr cukru 
50 gr cukru waniliowego
100 gr masła
szczypta soli
1 garść borówek amerykańskich
1 gruby kawałek rabarbaru

Jajka ucieramy z ricottą, potem dodajemy  przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, cukier i cukier waniliowy oraz szczyptę soli. Na końcu dodajemy rozpuszczone masło, przestudzone. 1/3 owoców dodajemy do ciasta. Wylewamy go do formy, a następnie na wierzch układamy pozostałe owoce. Pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni C. Gorące można posypać cukrem pudrem, ale to wskazane jest raczej wtedy, gdy większość owoców stanowi rabarbar. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione