02 stycznia 2015

Japońskie smaki. Kuleczki ryżowe z sosem orzechowym DANGO


Przepis na ten smakołyk  poznałam na warsztatach kuchni japońskiej. Prowadził je Japończyk Jasuhiro.  W zasadzie zrobiłam je prawie zaraz po warsztatach. Miałam w domu niezbędne składniki :) wcześniej zakupione w Wólce Kosowskiej w sklepie z wietnamską żywnością. Najważniejszym składnikiem jest mąka kleista ryżowa oraz orzechy. Na warsztacie robiliśmy 2 wersje z orzechami włoskimi i laskowymi. Mnie bardzo zasmakowała wersja z włoskimi orzechami. Mimo, że bardzo lubię orzechy laskowe. Masa orzechowa była pyszna, choć dla mnie ciut za słodka. Dlatego w swoim przepisie zmniejszyłam ilość cukru.


Składniki
 400 gr  mąki kleistej ryżowej 
około 100 gr orzechów włoskich albo laskowych
70 gr cukru
szczypta soli
woda


Orzechy pognieść na miazgę, najlepszy do tego jest moździerz japoński SURIBACHI, choć ja z braku takiego wykorzystałam moździerz afrykański. Pastę przełożyć do dużej miski, gdzie później doda się kulki, dlatego powinna być odpowiednio duża. Do masy powstałej z utarcia orzechów dodajemy trochę wrzącej wody, cukier oraz sól. To tworzy gęstą słodką i smakowitą pastę.


Wsypać mąkę do dużej miski. Ilość wody należy przyjąć na oko. Trzeba przyjąć, że konsystencja ciasta powinna przypominać plastelinę, ale taką miękką - łatwą do lepienia. Należy lepić kulki wielkości orzecha włoskiego. W czasie lepienia należy nastawić duży garnek wody. Gdy woda jest wrząca wrzucamy do niej  partiami kuleczki. Czekamy aż wypłyną i po ok 1-2 minutach wyjmować łyżką i wrzucać do zimnej wody. Zamiast łyżki można spróbować wyławiać je pałeczkami. Po 2-3 minutach wyłowić z zimnej wody.


Następnie kulki z mąki wrzucamy do powstałego orzechowego sosu i dokładnie mieszamy.
Zjadamy gorące, choć mi po smakowały również zimne.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione