17 września 2017

Zupa azjatycka z glonami wakame Inessy

Podczas wspólnego gotowania z Inessą poznałam przepis na zupę azjatycką z glonami wakame. To bardzo prosta do zrobienia zupa, glony nadają jej wyrazisty smak.  Ale taka prosta wegańska wersja jest bardzo dobra. Ja dodałam w swojej wersji  kapustę pak choi, szczypiorek i prażone ziarna sezamu. Inessa podała do zupy ryż ugotowany jak do sushi, a ja miałam zamrożony makaron ramen i postanowiłam go wykorzystać. Też pasował. To taki przepis wyjściowy, można dodawać różne dodatki np. grzyby wszelkiej maści, warzywa czy inne przyprawy. Można  ją zrobić również  na wywarze z dashi albo z dodatkiem wołowiny, którą należy pokroić w cienkie podłużne kawałki. Kombinacji może być bez liku. A teraz nastał czas, że gorąca zupa to podstawa. 


Składniki

1 garść glonów wakame w płatkach
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
sos sojowy
olej sezamowy 
sól do smaku
świeżo zmielony czarny pieprz
szczypior ( opcja )
2 pak choi ( opcja )
biały sezam
ryż ugotowany jak do sushi jako dodatek
lub makaron jak do ramenu


Namaczamy glony wakame kilka minut, następnie kroimy cebulę w półkrążki, a czosnek w krążki.  Na oleju sezamowym smażymy cebulę oraz czosnek. Jak już warzywa lekko zmiękną, dodajemy odsączone glony wakame. Jak trzeba większe kawałki glonów, możemy pokroić na mniejsze części. Razem trzeba dusić wszystko około 5 minut. Tą mieszankę przekładamy do garnka, w którym będziemy gotować zupę. Dolewamy wodę. Gotujemy. Na tym etapie można dodać np pak choi. Przyprawiamy sosem sojowym, solą i świeżo zmielonym świeżo czarnym pieprzem. Posypujemy szczypiorem, uprażonym sezamem i skrapiamy olejem sezamowym. Podajemy z ryżem jak do sushi lub makaronem.  np ramen lub ryżowym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione