15 września 2017

Hawajskie sushi z łososiem. Salmon poke

Jakiś czas temu byłam na warsztatach kuchni hawajskiej. Jak tylko przeczytałam o warsztatach i o tym co ma być tam robione wiedziałam, że się na nie skuszę. Byłam i warsztaty bardzo mi się podobały. Najbardziej przypadło mi do gustu hawajskie sushi. Było przepyszne. Hawajskie sushi wcale nie wygląda jak sushi japońskie. Żadnego żmudnego zawijania w te papierki, upss płatki nori. Lubię sushi, ale raz je robiłam w tradycyjny sposób i przyznam, że to nie jest raczej praca dla mnie. Owszem takie tradycyjne sushi ma swoje zalety, jak już się je zwinie i pokroi to wszystko jest już z głowy. A sushi ( sashimi ) hawajskie to raczej barwna kompozycja na talerzu. Ma być kolorowo, malowniczo i pysznie. Na warsztacie poznałam wersję z surowym łososiem. Warto, go wcześniej zamrozić, bo to  zabija bakterie. Ryż przygotowujemy tak samo jak do sushi.  Można dodać inne dodatki, które lubimy. Bardzo pasuje do tego awokado. 


Salmon poke 
około 6 porcji 
0,5 kg łososia do sushi 
¼ szklanki sosu sojowego
4-5 łyżeczek oleju sezamowego
1 łyżka brązowego cukru
1 łyżeczka płatków chilli
2 łyżeczki startego imbiru
1 łyżka octu ryżowego
1 dymka
1 płatek nori
1 pomidor
1 garść groszku cukrowego lub edamame
1 awokado ( opcja )

Sos mango mayo
100 ml majonezu
100 ml pulpy z mango lub przejrzałe mango

Dodatki
2 płatki papieru ryżowego ( opcja ) 
Olej rzepakowy
Garść czarnego sezamu
Ryż przygotowany jak do sushi


Majonez mieszamy dokładnie z pulpą mango lub miąższem przejrzałego mango i chowamy w chłodne miejsce. 
Łososia kroimy w średnio grube kostki. Mieszamy sos sojowy, olej sezamowy, płatki chilli, imbir, ocet ryżowy oraz cukier, tak by cukier uległ rozpuszczeniu w sosie. Do tego sosu w misce, dodajemy łososia i dokładnie mieszamy, tak by każdy kawałek ryby był nim dokładnie otoczony. Marynujemy co najmniej pół godziny w lodówce. 
Zieloną część dymki kroimy i odkładamy na bok.
Nori kroimy na cienkie paseczki. Pomidory w  ósemki. 
Płatki ryżowe połupane na trójkątne kawałki smażymy w głębokim oleju. 
Ryż przygotowujemy jak na sushi tradycyjne. 
W talerzu układamy porcję ryżu, potem kilka kawałków łososia, płatki nori, pomidory, groszek lub edamame, sos mango mayo, szczypiorek lub dymka, sezam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione