18 lutego 2015

Tết Nguyên Đán 2015. Świątynie wietnamskie.


Spotkał mnie wielki zaszczyt, gdyż zostałam zaproszona na wspólne robienie świątecznych dań na wietnamskie święto księżycowego Nowego Roku. Święto zaczyna się  w tym roku w dniu 19 lutego 2015 r i trwa trzy dni. Kiedyś świętowano przez cały miesiąc !
Przyjechałam do świątyni buddyjskiej  Chùa Thiên Phúc pod Warszawą. Tam zostałam przywitana przez znajdujące się tam osoby, w tym przez mnicha . Na początek herbata serwowana po wietnamsku. Zostałam ostrzeżona, że jest mocna i nie można po niej spać. Zobaczymy wieczorem ;) Potem bardzo miła pani zaprowadziła mnie do świątyni buddyjskiej i opowiedziała mi o niej i nadchodzącym święcie. Druga świątynia jest poświęcona m.in kultowi przodków.  To taka relacja ze świątyń. Następna będzie opowiadać o wspólnym robieniu pysznych ciast ryżowych. 























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione