05 czerwca 2018

Letnie smaki dietetycznie



Można powiedzieć, że podczas tej wiosny mamy lato w pełni. Kilka propozycji na dietetyczne dania, głównie z warzyw. Aromatyczne pasty do pieczywa, pyszne sałatki owocowe i warzywne, chłodniki i koktajle owocowe.

Pasty do pieczywa, czy jak kto woli pesto z różnych zielonych listków, ostatnio u mojej koleżanki w Końskich jadłam pesto z podagrycznika, a wcześniej w Radomiu na spotkaniu dotyczącym kuchni wegańskiej pesto z pokrzywy. Można je robić tradycyjnie z bazylii lub z rukoli. Mogę podesłać kilka ciekawych pomysłów na takie dania, jak



Można zrobić sałatkę z samych owoców, a jest ich obecnie bez liku.   Choćby same truskawki z malinami i borówkami. Poniższa propozycja zawiera zarówno krajowe jabłka, jak i egzotyczne dodatki, typu kiwi, mango czy arbuz. 





Lato to czas sałatek i to z różnych skłądników. Ja latem najwięcej jem sałatek typu greckiego, warzywa z dodatkiem białkowym, typu ser feta czy pleśniowy albo włoskie sery twarde. W sałatce poniżej zaskoczył mnie dodatek świeżej pieczarki. Z dzieciństwa pamiętam, jak moja mama robiła sobie kanapki z masłem i świeżą pieczarką, lekko posypane solą. Spróbowałam i polubiłam. Jednak nie pomyślałam nigdy, by dodać je do sałatki. 


Latem można też próbować nowych smaków chłodnika. Do niedawna znałam tylko kilka. Doszedł chłodnik z ogórków w stylu greckim, z czosnkiem i koperkiem. 



Latem bardzo lubię robić guacamole i różne jego wariacje. Lato to dobry moment, by zacząć odżywiać się bardziej dietetycznie, czyli zdrowo. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione