19 czerwca 2018

Roladki greckie z pomarańczą

Przepis ten znalazłam w jakimś czasopiśmie o podróżach, kilka lat temu. Zrobiłam bo zaciekawiły mnie nietypowe składniki. Mięso i wino czerwone razem ze skórką od pomarańczy i cynamonem. Efekt wyszedł dość ciekawy i nietypowy. Przepis na nie pochodził z jednej z greckich wysp. Tego już nie zanotowałam. Dodam że dodatek świeżego tymianku robi różnicę. Ja zmodyfikowałam przepis dodając sok z pomarańczy świeżo wyciśniętej do smażonego mięsa. 


1 kg mięsa mielonego wołowo-wieprzowego 
1 kieliszek wytrawnego czerwonego wina
1 duża pomarańcza
sól do smaku
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka tymianku ( świeżego więcej )
oliwa z oliwek do smażenia

Z pomarańczy ocieramy skórkę. Trochę zostawiamy do dekoracji. Składniki mieszamy dokładnie ( oprócz soku z pomarańczy ), najlepiej rękoma. Formujemy podłużne kiełbaski. Smażymy na rozgrzanej oliwie, tak by nie były surowe w środku. Pod koniec dodajemy sok z pomarańczy. Krótko redukujemy i posypujemy świeżym tymiankiem  oraz otartą skórką z pomarańczy. 
Można serwować z bagietką, ryżem oraz tzaziki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione