23 maja 2018

Kwiaty szałwii smażone w cieście





Do tej pory nie widziałam jeszcze kwiatów szałwii, dlatego jak zobaczyłam wiązki kwiatów szałwii od razu zdecydowałam się kupić je celem wypróbowania. Dość intensywny smak szałwii jest od razu wyczuwalny. Tak samo można potraktować każdy kwiat jadalny. A jest ich teraz bez liku. Poczynając od tych, które można kupić np. kwiaty cukinii czy nasturcji, po te które można zebrać w znanym, wolnym od zanieczyszczeń miejscu. Można zastosować zwykłe ciasto naleśnikowe, jak też różne wariacje na ten temat, tempurę czy też ciasto z mąki cieciorki. To jest wyjątkowo wygodne i szybkie, bo wystarczy wymieszać przesianą mąkę z wodą czy mleczkiem roślinnym, przyprawami i mamy bazę gotową. 


kilka gałązek kwiatów szałwii

ciasto z mąki cieciorki lub 
ciasto naleśnikowe
olej rzepakowy do smażenia
Kwiaty zanurzamy w cieście i smażymy na gorącym oleju. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione