01 listopada 2017

Chlebek chrupki z mąki sorgo z ziarnami

Niedawno  dorwałam wreszcie książkę " Food Pharmacy" Liny Aurell i Mii Clase. Zanim ją przeczytałam znalazłam przepis na chlebek chrupki z mąką z sorgo i ziarnami. Autorki zachwalają sorgo jako ziarno naturalnie bezglutenowe. Kiedyś kupiłam na orientalnym bazarze duże opakowanie mąki z sorgo, nie bardzo wiedząc co z niej zrobić, ale tak zazwyczaj robię więc nic w tym dziwnego. Robiłam z niej placuszki w stylu indyjskim, ale mnie nie zachwyciły. Jak przeczytałam przepis z Food Pharmacy, to już wiedziałam, że wykorzystam ją w ciekawy sposób. Mąka ma beżowy kolor i bardzo przyjemny, lekko orzechowy zapach. Podam przepis oryginalny, ja zastąpiłam płatki owsiane płatkami mieszanym  z ziaren orkiszu, samopszy i płaskurki. Poza tym skończyły mi się ziarenka lnu, które zastąpiłam zmielonym ziarnem lnu. Chlebek jest przepyszny, chyba się od niego uzależniłam. Można jeść go jako przekąskę lub z dodatkiem np. pesto czy pasty warzywnej. 


Składniki
50 gr mąki sorgo
50 gr płatków owsianych ( lub innych ulubionych )
65 gr ziaren słonecznika
65 gr ziaren sezamu ( ja miałam czarny )
30 gr pestek dyni
30 gr ziaren lnu
1 łyżeczka kminku ( ja nie dałam )
1/2 łyżeczki soli
50 ml oleju rzepakowego
200 ml wrzątku

Składniki dokładnie wymieszać. Rozłożyć równomiernie na blasze, na pergaminie do pieczenia i przykładamy na wierzch pergamin i ugniatamy tak by wygładzić masę. Następnie pieczemy w temperaturze 70 stopni C przez około 1,5 do 2 godzin. Autorki radzą, by piec je przy otwartym piekarniku. Ja piekłam przez godzinę w zamkniętym, a potem uchyliłam na pół godziny. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione