23 czerwca 2016

Sos lawendowy do drobiu.

Kiedy zamówiłam  syrop lawendowy zastanawiałam się do czego go użyć. Pierwsza myśl była, by dodać go do lukru do ciasta, albo do  naleśników. Ale to by było zbyt trywialnie. Pomysł wpadł mi do głowy, gdy miałam zrobić coś z mięsa indyka. Rzadko gości u nas w domu. To dosyć mdłe mięso, które trzeba dobrze doprawić. Sos na bazie różowego wina i śmietany wyszedł lekko kwaśny. Brakowało mu czegoś słodkiego, ale o konkretnym smaku. I wtedy dodałam syrop lawendowy. To było właśnie to. Sos zyskał pyszny kwiatowy aromat i smak. Co ciekawe pasujący do białego mięsa. 


Składniki
10 plastrów indyka
2- 3  szalotki lub 1 cebula
1/3 szklanki różowego wina
200 ml śmietany 12 %
2-3 łyżki syropu lewandowego
szczypta peperoncino
olej rzepakowy do smażenia
sól do smaku

Plastry indyka obsmażamy na oleju. Tak by się lekko brązowe zrobiły. Odkładamy je  na bok. Na patelni smażymy drobno pokrojone szalotki. Jak są już szkliste to dodajemy mięso. Smażymy razem. Dodajemy wino, czekamy aż odparuje alkohol. Następnie śmietanę i syrop lawendowy. Dosmaczamy solą. Można dodać akcent ostry, jak peperoncino.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione