03 czerwca 2017

Lody jogurtowe - truskawkowe z chia i syropem daktylowym.

Sezon na truskawki zaczęłam ciastem włoskim z ricottą. Ale dzieciaki chciały lody. Bo lody domowe są najlepsze. Pyszne i zawsze wiadomo co w nich jest. Plan był prosty lody na bazie truskawek z jogurtem. Ale dzień wcześniej przyszła paczka z zamówionym syropem daktylowym. Jeszcze nie miałam okazji go spróbować. Na forach i w grupach o jedzeniu arabskim czytałam że bardzo dobry. Spróbowałam i już wiedziałam co dodam do moich lodów truskawkowych. Ten syrop pasował idealnie. Nie chciałam, by lody były bardzo słodkie. Syrop jest słodki, ale z taką fajną nutą smakową. Nadaje fajny akcent lodom. Składniki podałam na 2 lody na patyki, ale warto zrobić je w większej ilości, np w odpowiednim pojemniku, bo znikają błyskawicznie. A jak nie macie ochoty na lody, to można zjeść mieszaninę jako deser po lekkim schłodzeniu.




Składniki na 2 lody
100 ml jogurtu naturalnego
5-7 truskawek 
1/2 łyżeczki wiórków kokosowych
1/2 łyżeczki chia
syrop daktylowy do smaku

Truskawki lekko miksujemy, ale zostawiamy kilka większych kawałków, dodajemy jogurt naturalny, wiórki kokosowe, nasiona chia i syrop daktylowy do smaku. Mieszamy. Odstawiamy na kilka minut do lodówki. Następnie mrozimy w foremce do lodów około 3-4 godziny. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione