14 maja 2015

Wiosennie. Pieczone pierożki z farszem z liści młodej lipy.















W tym roku pierwszy raz pomyślałam o liściach drzew, jako o składniku kulinarnym. Mama pokazała mi piękne młodziutkie liście lipy. Dowiedziałam się, że są jadalne. Przypomniałam sobie moje danie z kurdybankiem - picorki  i pomyślałam o pieczonych pierogach.

Zrobiłam dwa rodzaje farszu. Jeden z liśćmi lipy, a drugi z dodatkiem serka śmietankowego. Farsz z serkiem mógłby być zjedzony  jako pasta do pieczywa. O mało co, a nie byłoby czym nadziać pierogów, taki był smaczny. 


 Składniki

Ciasto
1/2 kg mąki pszennej chlebowej
25 gr świeżych drożdży
1/2 łyżeczki cukru
3 łyżki ciepłego mleka
2 łyżki oleju rzepakowego
1 jajko kacze
ciepła woda

Farsz
2 garście młodych liści lipy
1 łyżeczka mielonego ostropestu
1 serek philadelphia śmietankowy
1 cebula
olej rzepakowy do smażenia
pieprz
sól


Ciasto przygotowujemy podobnie jak na pizzę, tylko dodajemy jajko. 
Listki lipy płuczemy, osuszamy. Cebulę kroimy w drobną kostkę i przesmażamy na lekko złoto. Studzimy. Listki lipy drobno siekamy. Dodajemy do cebuli. Dosypujemy łyżeczkę mielonego ostropestu. Doprawiamy. Można zostawić 1/4 część farszu z samych liści. Ja  tak zrobiłam. Do reszty dodałam serek philadelphia  śmietankowy. Formujemy pierożki lub bułeczki z farszem w środku. Pieczemy w temperaturze około 160-180 stopni C przez 20 minut. Można jeść zarówno gorące, jak i na zimno. 




2 komentarze:

  1. Przepis kupiłam. Liście lipy mam, Idę do do kuchni..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak wyszło. Te listki są bardzo delikatne, można tez zrobić z nich pyszną sałatkę.

      Usuń

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione