28 marca 2015

Wielkanoc. Baranek z ciasta.



Czasem trzeba posłuchać męża. Będąc w supermarkecie lecieliśmy przez sklep, szybko wrzucając co trzeba, by jak najszybciej opuścić to miejsce. Wiem, że niektórzy lubią zakupy w supermarketach, ale ja do tej kategorii nie należę. Mąż zaciągnął mnie na stoisko AGD gdzie znalazł fajną formę baranka. Środek lata. Nic absolutnie nie kojarzyło się ze świętami Wielkiej Nocy. Ale mąż namówił mnie na zakup foremki do ciasta i dobrze. Gdy nadszedł czas przygotowań przed Wielkanocą przypomniała mi się foremka. Ciasto ucierane. Baranek upieczony i ozdobiony delikatnie lukrem i osypany płatkami kwiatów, głównie róż i nagietków. Z tej ilości ciasta wychodzi zarówno baranek, jak i blaszka ciasta. Polecam na najbliższe Święta Wielkiej Nocy również paschę  oraz babkę gotowaną.




Składniki

0,5 kg mąki pszennej
175 -200 gr cukru
250 gr masła
18 gr proszku do pieczenia
4 jajka
skórka z 1-2 cytryn

Polewa 
Kilka łyżek cukru pudru
Sok z 1 -2 cytryn
trochę wody
ususzone płatki kwiatów

Utrzeć masło z cukrem. Dodawać jajka po kolei. Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i dodać. Następnie mleko i zetrzeć skórkę z jednej lub dwóch cytryn. Wymieszać i dłużej nie miksować. Piec około 35-45 minut w temperaturze 180 stopni C. Gdy wystygnie wyjąć z foremek. Przygotować lukier oraz płatki suszonych kwiatów.  Oczywiście płatki kwiatów domowych, nie potraktowanych środkami chemicznymi. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione