02 marca 2015

Rajman w Totomato.

Rajman w Totomato. Brzmi to jak tytuł filmu przygodowego. A jednak nie o filmie tu będę pisać, tylko o przygodzie kulinarnej. Totomato to nowe miejsce na mapie kulinarnej stolicy. Połączenie restauracji, sklepu z żywnością oraz miejsca spotkań i warsztatów. Tam o swoich produktach z jabłek marki Rajman opowiadał Maciej Reimann, ich pomysłodawca. 
Ja jakiś czas temu zrobiłam eksperyment z czarnym masłem z Jersey, czyli czymś w rodzaju konfitury z jabłek, cydru i przypraw.  A potem zrobiłam z tym czarnym masłem niesamowite w smaku lody. Dlatego zainteresował mnie temat produktów z jabłek. Dodam nietypowych produktów z jabłek, robionych w duchu idei Slow Food. Z dobrych produktów, na małą skalę, przez osoby z pasją. To produkty z duszą. 


Przedstawiam jej waszmość krem jabłkowy słodki, który spróbowałam jako pierwszy z serii. Głęboki, bogaty smak, o lekkim rycie wędzonych węgierek. Mimo iż jest robiony z soku jabłkowego, bez dodatku innych owoców.


Pan Maciej z pasją opowiadał o swoich produktach. O tym jak wpadł na ten pomysł. Jak próbował, szukał nowych rozwiązań i smaków. Jak wygląda tworzenie poszczególnych produktów i o ich składnikach. 


Syrop jabłkowy znakomicie podkreśla smak wędliny. Może zastępować balsamico w sosach sałatkowych. 


Jabłkowa konfitura może być słodka lub wytrawna.


Szczególnie sery, zarówno krowie jak i kozie znakomicie smakują z produktami Rajman. 


Szef kuchni Totomato Marcin Piotrowski co i rusz przynosił produkty z zastosowaniem produktów Rajman. Z pasją opowiadał o produktach, jakich używa w swojej kuchni. Z Maciejem Reimannem znakomicie się uzupełniali. 


Nowy produkt Rajman to ocet jabłkowy. Bogaty w smaki i bardzo zdrowy. Jak dla mnie o niebo lepszy od znanych mi na rynku octów jabłkowych i mógłby zastąpić królujący obecnie na polskich stołach ocet winny. 


Oto  matka octu jabłkowego, która tworzy się na powierzchni podczas jego dojrzewania i z czasem rośnie w siłę.


Zwykłe banany z kremem jabłkowym zyskują zupełnie inny smak.



Taki dodatek do sera pleśniowego na pewno by zachwycił niejednego.



Konsystencja kremu jabłkowego przypominała nieco płynny ciemny bursztyn.


Do rodziny Rajman należą jak na razie : krem jabłkowy ( słodki i wytrawny ), konfitura jabłkowa ( słodka i wytrawna ), syrop jabłkowy i ocet jabłkowy.


Po ciekawym i smacznym spotkaniu postanowiłam spróbować już sławnego ponoć lunchu w Totomato, mimo że nie byłam zbyt głodna. Miejsce na lunch lepiej wcześniej zarezerwować, bo jest dużo chętnych.


Oto menu jakie było tego dnia. Dwie wersje :  dla mięsożerców i wegetarian. Wybrałam wegetariańską wersję, bo schabu wędzonego już wcześniej smakowałam na spotkaniu.


Wielosmakowa zupa- krem z kapusty i jabłek o interesującym smaku. Dość duża porcja.


W skład lunchu wege wchodziła bardzo sycąca soczewica z orzechami i warzywami. Bardzo smakowite połączenie.


Koleżanka w swoim mięsnym zestawie dostała schab wędzony z burakami i komosą ryżową. Podczas prezentacji dostaliśmy ten schab do spróbowania z konfiturą jabłkową.


Lody jabłkowe z ciekłego azotu dość orzeźwiające i bardzo lekkie, o wyraźnym smaku jabłka. Lunch był smaczny i ciekawy. Jest to miejsce dla osób lubiących nowe, interesujące smaki. Króluje kuchnia autorska, oparta na świeżych, dobrej jakości produktach.


Na górze znajduje się restauracja i miejsce spotkań, na dole jest sklep z oryginalnymi często produktami. Asortyment jest bardzo bogaty, poprzez nabiał, wędliny, warzywa, różne zdrowe przetwory, w tym produkty Rajman.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione