06 października 2019

Włoskie ciasto z figami i orzechami włoskimi




Kupiłam kilka fig, nie bardzo wiedząc co jeszcze z nimi zrobię. Zazwyczaj za każdym robię coś innego. Parę dni wcześniej widziałam na stronie z włoskimi daniami przepis na prosty placek z tego co można dostać jesienią. A jest tego mnóstwo. Jabłka, dynie, śliwki i wiele innych. A figi są raczej przybyszem z Włoch. Pamiętam jak w zeszłym roku we wrześniu w Toskanii mijałam rozłożone na zwykłych blaszkach figi do suszenia. Tak po prostu przy domostwach, na murkach. A czasem jakaś turlała się koło mnie. Choć przyznam, że tam we Włoszech figi smakowały trochę inaczej. Ale jeśli chcecie zaznać trochę Włoch warto zrobić takie ciasto. I dorzucić trzeba włoskich wszak orzechów.

4-5 fig
duża garść orzechów włoskich
100 g masła 
3 jajka
220 g mąki pszennej
8 g proszku do pieczenia
80 g cukru
2 łyżki cukru waniliowego
 

Masło roztopić w garnku i wystudzić. Należy przygotować figi i orzechy włoskie. Figi po umyciu i docięciu końcówki pokroić w cienkie plasterki.  Orzechy wyłuskać i pokroić z lekka. Jajka ubić razem z cukrem na białą masę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Do masy jajecznej dodawać stopniowo mąkę z proszkiem do pieczenia oraz roztopione przestudzone płynne masło. Blaszkę smarujemy masłem i posypujemy mąką. Wykładamy ciasto i na nim układamy figi oraz posypujemy orzechami włoskimi. Na koniec posypujemy cukrem waniliowym i wkładamy do piekarnika.  Pieczemy około 45-50 minut, w temperaturze 180 stopni C w termoobiegu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione