28 września 2014

Sałatka z dyni Piena Lunga. Calabazamole.


Na warsztatach dyniowych prowadzonych przez Asię Pruską z Gospodarstwa Rolnego Ludwika Majlerta zakupiłam dynie. Dwa rodzaje: kawałek Piena Lunga, 3 Microware. Natomiast dynię  Delicata dostałam w prezencie :). Piena Lunga jest wyjątkowej wielkości. Ma delikatny smak i bardzo ładny kolor, nawet po obróbce termicznej. Piena lunga to z włoskiego tłumacząc znaczy pełnej długości. Na początku nazwałam tą sałatkę guacamole z dyni, ale ktoś słusznie mi zwrócił uwagę iż guacamole jest to pasta z awokado. A tą nazwę wymyśliła moja koleżanka z portalu społecznościowego. Siekana na drobno dynia z cebulą i chilli. 



Składniki

1 krążek ok 5 cm dyni Piena Lunga,
2 papryczki chilli,
1 średnia cebula ( najlepiej czerwona ),
2-3 łyżki oliwy z oliwek o delikatnym smaku, 
duża szczypta kminu rzymskiego,
sok z 1/2 cytryny,
pęczek kolendry,
sól, 



Dynię upiec w całości w piekarniku - około 30-40 minut w temp. 160 stopni C. Dynia nie powinna być zbyt miękka, ale nie może być surowa. W tym czasie siekamy drobno : cebulę i papryczki chilli, oraz kolendrę. Dodajemy sok z cytryny, oliwę z oliwek. Solimy do smaku. Kmin w całości wrzucić na suchą patelnię i chwilę prażyć, aż się zacznie wydobywać zapach. Utrzeć w moździerzu i dodać do reszty. Gdy dynia jest już przestudzona po pieczeniu obieramy ze skóry o kroimy w drobną kosteczkę. Mieszamy razem z pozostałymi składnikami. Najlepiej smakuje schłodzone. Jest to ciekawa propozycja na jesień, która obfituje w dynie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione