21 kwietnia 2017

Mazurek z mascarpone, syropem klonowym i tahini.

W tym roku przed Świętami Wielkiej Nocy i podczas Świąt myślałam o chrześcijanach, którzy często nie mogą tak po prostu iść do kościoła czy cerkwi i pomodlić się w czasie Świąt czy w dniu powszednim.  Chrześcijanie z części krajów arabskich . To rdzenni Arabowie, ale też Asyryjczycy czy Koptowie. Mieszkają głównie w Syrii, Libanie i w Egipcie. W te Święta Wielkiej Nocy modliłam się o to, by oni mogli się też się modlić.  
Robiąc wierzch do tego  mazurka, chciałam by choć trochę nawiązywał smakiem do typowych smaków arabskich. Pasta z sezamu tahina i pestki granatu. Zainspirowała mnie koleżanka, która zrobiła taki do pracy przed Świętami, a zaczerpnęła przepis z popularnego blogu Kwestia Smaku. Spód do mojego mazurka zrobiła moja Mama, według swojego przepisu. A przepis z tego blogu na wierzch zmieniłam według własnego smaku. Zbyt duża ilość tahiny w kremie na wierzch nie smakowałaby mojej rodzinie. A  tak smak był wyważony. Ciasto na spód mało słodkie. Za to na wierzch mogłam dodać więcej syropu klonowego, który bardzo lubimy. Mazurek wyszedł bardzo smaczny. Jednak dodatki w postaci pestek granatu należy dorzucić w ostatniej chwili przed podaniem. 


ciasto
1/4 kg mąki pszennej
1 jajko
1/2 kostki masła
1-2 łyżki śmietany
2 łyżki cukru pudru
Zagniatamy ciasto. Jak trudno zagnieść można dodać więcej śmietany. Należy odłożyć na pół godziny, by odpoczęło. Wykładamy do prostokątnej foremki. Brzegi wyższe niż reszta ciasta. Pieczemy kilka minut. Studzimy.

wierzch kremowy
250 gr mascarpone
1 łyżka tahini
3 łyżki syropu klonowego
Składniki miksujemy lub dokładnie mieszamy i rozsmarowujemy na ostudzonym cieście kruchym. 

polewa 
1 łyżka tahini
3 łyżki soku z cytryny
3 łyżki syropu klonowego
Składniki mieszamy i wylewamy na krem na wierzchu, tak jak lubimy. Zygzaki wyglądają ładnie. Ale może być inny wzór. 

pestki granatu
płatki migdałów
kawałek cynamonu
starta skórka z cytryny ( opcja )

Posypujemy pestkami granatu, prażonymi na suchej patelni płatkami migdałów, startym cynamonem i startą skórką z cytryny. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione