20 lipca 2015

Zupa z papryki i pomidorów z serkiem mascarpone.

Ta zupa mnie zachwyciła już samym składem. Przepis zobaczyłam we włoskiej książce kucharskiej " Mamma Mia - domowa kuchnia włoska " Franka Bordoni. I postanowiłam zrobić ją od razu.  Nie myliłam się, jest przepyszna. Zrobiłam ją już kilka razy. Ważne, by pomidory były dojrzałe i soczyste. Najlepsze są  takie z pola, pachnące  i pełne słońca. Lato jest najlepszym momentem by zrobić tą zupę.




Składniki
6 strąków czerwonej papryki
3 duże dojrzałe pomidory
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
parę łyżek mascarpone
kilka listków bazylii
czarny pieprz
sól

Całe papryki w strąkach układamy na blasze i opiekamy przez pół godziny. Skórka powinna się przypiec na brązowo. Papryki należy przenieść do naczynia, przykryć folią lub włożyć do foliowego worka na 20 minut.  Na patelni na oliwie przesmażyć cebulę oraz czosnek- drobno pokrojone. Smażyć około 5 minut. Dodać obrane ze skóry i pokrojone w plasterki pomidory oraz wodę. Zagotować, a potem jeszcze gotować 10 minut. Obrane ze skóry i pestek strączki papryki  i mascarpone zmiksować, a potem dodać masę do zupy i jeszcze raz już razem trzeba wszystko zmiksować. Ważne by nie wylać sosu, który wydobył się z papryk podczas pieczenia. Jest w nim  mnóstwo smaku. Dodać soli, pieprzu do smaku. Podawać posypane listkami bazylii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione