27 lipca 2015

Miska pełna lata z kwiatami nasturcji. 3 Targi Książki Kulinarnej.














Kupiłam tym razem od Ziółek sporo bazylii, dużo rukoli, kilka ładnych szalotek, całe opakowanie kwiatów nasturcji i oczywiście kilka kwiatów cukinii. Po ostatnich wybrykach z kwiatami cukinii, kiedy to zniknęły za szybko i jeszcze było mało postanowiłam kupić więcej.
Przepis na pasjonującą sałatkę z kwiatami nasturcji jest na dole postu. 


Ale zacznę od początku. Wybierałam się na 3 już Targi Książki Kulinarnej, oczywiście celem zakupu jakiejś pasjonującej lektury kulinarnej. Na początku rzuciłam się  jednak na stoisko Ziółek i złapałam naręcz kwiatów cukinii, męskich dodam i paczkę kwiatów nasturcji. I wpadłam na Małgosię Mintę, szukającą ingrediencji na warsztat, który miała poprowadzić razem z Martą Gessler. 


Dwie pozycje na targach zdobyły moje serce. Pierwszą znalazł mój mąż " Vietnamese Street Food " Tracey Lister i Andreasa Pohl, bo kuchnia wietnamska to mój konik, a także " Kuchnia Słowian " Hanny i Pawła Lis. Wiadomo, miałam ochotę na parę innych pozycji. Ale niedługo nie będę miała gdzie układać tyle kolejnych książek kucharskich.  Na targach było mnóstwo atrakcji, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Warsztaty, panele dyskusyjne, spotkania z autorami książek. No i oczywiście spotkanie z samymi książkami. Nadal cieszą się powodzeniem, mimo dostępności przepisów w internecie. I niech to zainteresowanie nie mija. 


Sałatka ze zdjęcia na górze powstała  na szybko, na zasadzie spojrzenia w głąb lodówki. Miałam użyć oryginalnego sera bułgarskiego, ale w oko mi wpadło opakowanie serka mascarpone. Jest łatwy do nadziewania. I co ważne, kwiaty nasturcji, które kupiłam pierwszy raz miały być podane na surowo, zatem ser taki jest idealny. 

Składniki
około 10 kwiatów nasturcji
3 łyżki serka mascarpone 
2 garście rukoli
5 małych ugotowanych lub buraków
sok z 1/2 cytryny
parę łyżek oleju słonecznikowego
mały ząbek czosnku
szczypta soli
trochę czarnego pieprzu


Do miski wrzucamy umytą rukolę, potem układamy pokrojone buraki, a następnie nadziewamy kwiaty nasturcji serkiem mascarpone i układamy na wierzchu. Polewamy sosem przygotowanym z soku cytryny, oleju słonecznikowego, solą i pieprzem. Bardzo słodkie buraki sprawiają, że nie trzeba dodawać miodu do sosu. 
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione