11 kwietnia 2016

Libańska sałatka z marynowaną rzepą i cieciorką

Przepis na tą pyszną i sycącą sałatkę znalazłam w książce Samar Khanafer " Hummus, za'atar i granaty. Kulinarna podróż po Libanie ". Byłam na spotkaniu z jej autorką i zdecydowałam się na zakup, po rozmowie z autorką. Link tutaj.  Trochę  zmieniłam ten przepis, ale nieznacznie. Ucieszyłam się, bo jakiś czas temu kupiłam słoik marynowanych rzep we wściekle różowym kolorze. Czyż nie wyglądają uroczo ? Dodałam również olej arganowy zamiast oliwy z oliwek. 


Składniki
100 gr ugotowanej cieciorki
3 - 4 marynowane rzepy
pęczek natki pietruszki
1/2 szklanki suchej kaszy kuskus
kilka łyżek oliwy lub oleju arganowego
sok z cytryny
sól do smaku
świeżo zmielony czarny pieprz

Cieciorkę można dodać gotową z puszki. Polecam jednak przygotować gotowaną cieciorkę zgodnie z przepisem na hummus  Kaszę kuskus zalewamy wrzątkiem. Odsączamy po kilku minutach. Rzepę kroimy w kostkę. Natkę pietruszki drobno siekamy. Mieszamy składniki, polewamy oliwą lub olejem arganowym i dosmaczamy. Świetne po kilku godzinach. Dobra i na drugi dzień, gdy odpowiednio się przegryzie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione