18 marca 2018

Sałatka ze szpinakiem baby i jajkami przepiórki



Sałatkę  po raz pierwszy zrobiłam na Święta Wielkiej Nocy, gdyż  kupiłam opakowanie jajek przepiórki i coś chciałam z nimi zaprezentować na świątecznym śniadaniu. Z dostępnych w domu Rodziców składników stworzyłam tą oto sałatkę na poczekaniu i teraz na święta zazwyczaj ją robię. Czasem dorzucam np kiełki rzeżuchy czy szczypiorek. To przepis który można modyfikować. 


15-20 dag świeżego szpinaku baby
8 jajek przepiórki lub 6 małych jaj kurzych
2 pomidory
garść orzechów włoskich
2 szczypty suszonych płatków nagietka ( opcja )
2 łyżki oleju rydzowego lub rzepakowego
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka miodu rzepakowego lub innego
sól do smaku
świeżo zmielony czarny pieprz

Szpinak bardzo dokładnie myjemy, osuszamy i układamy w salaterce. Pomidory kroimy na ćwiartki lub ósemki. Ugotowane jajka obieramy i jak są to jajka kurze kroimy na ćwiartki, a przepiórki na pół. Układamy na szpinaku razem z pomidorami. Posypujemy orzechami włoskimi, płatkami kwiatów. Polewamy przygotowanym z oleju, miodu i soku z cytryny sosem. Dodajemy świeżo starty pieprz. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione