07 sierpnia 2017

Makaron soba z sezamem, olejem sezamowym i sosem sojowym.

Ten makaron można coraz częściej dostać nie tylko w specjalnych sklepach z orientalną żywnością, ale nawet w dyskontach. Mowa o makaronie SOBA. Jest robiony w mąki gryczanej, z dodatkami mąki pszennej czy sproszkowanej zielonej herbaty. Na razie spotkałam się tylko z dodatkiem mąki pszennej. Można z niego szybko zrobić danie, które jest samodzielną przekąską lub służy jako dodatek do mięs czy ryby. Makaron jest sprzedawany w opakowaniach, gdzie makaron jest podzielony na 4 części przewiązane cienkim papierem. Jedna porcja makaronu jest idealną porcją na 1 osobę. Moja wersja jest wegańska, bez gotowania w płatkach bonito. Tylko z dodatkiem sosu sojowego, oleju sezamowego i ziarenek sezamu prażonych lub nie. Można posypać dymką.  Ja nie przepadam za kaszą gryczaną, a ten makaron mnie urzekł. Spróbujcie koniecznie. 


Składniki dla 1 osoby 
1 wiązka makaronu soba
ok 2 łyżki sosu sojowego
ok 2-3 łyżeczki oleju sezamowego
1 czubata łyżka sezamu
1 łyżka posiekanej dymki ( opcja )

Gotujemy makaron, około 3 minut. Odsączamy, mieszamy z sosem sojowym, olejem sezamowym i posypujemy ziarenkami sezamu, prażonymi lub nie. Można też makaron posypać drobno posiekaną dymką. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione