03 lipca 2016

Gołąbki w liściach chrzanu.

Na grillu u rodziców zauważyłam dorodną kępę chrzanu. Jakiś czas temu słyszałam o tym, że można robić w liściach chrzanu gołąbki, ale nigdzie takich nie jadałam. Byłam ciekawa czy będą miały smak chrzanu, czy też cała para smaku chrzanu plasuje się w korzeniu. Na wszelki wypadek postanowiłam podkręcić smak farszu, dodając startego chrzanu. Trochę obawiałam się smaku, ale gołąbki wyszły bardzo smaczne i chrzanowe w smaku. 


Składniki

0,5 kg mięsa z łopatki wieprzowej
10- 12 dużych liści chrzanu lub około 2o małych
2 średnie  cebule
2 ząbki czosnku
1 łyżka startego chrzanu
gałązka lubczyku
olej rzepakowy do smażenia
świeżo zmielony pieprz
sól do smaku

Liście chrzanu dokładnie myjemy. Powinniśmy się pozbyć łodygi oraz ciąć jak najwięcej zgrubienia na głównej żyłce liścia, uważając by nie przeciąć blaszki liścia. Najlepszy jest bardzo ostry nóż. Cebulę i czosnek kroimy w drobną kostkę. Przesmażamy na patelni i odstawiamy do ostygnięcia.  Mięso mielimy w maszynce do mięsa. Przyprawiamy solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Dodajemy wystudzoną cebulę i czosnek oraz chrzan. Dokładnie mieszamy. Liście zalewamy wrzątkiem. Krótko blanszujemy. Gdy wystygną zaczynamy faszerować. Farsz kładziemy w postaci podłużnego wałka wzdłuż liścia. I zawijamy. Układamy ciasno w garnku i zalewamy wrzątkiem. Na wierzch wrzucamy gałązkę lubczyku. Gotujemy ponad godzinę na małym ogniu. Podajemy gorące. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione