15 marca 2016

Sałatka z bobikiem po arabsku.

Kupiłam kiedyś "sałatkę  z bobu" do pracy, w sklepie z przyprawami i przekąskami w stylu bliskowschodnim. Pyszna, sycąca - wydawała się prosta w wykonaniu. Na drugi dzień pognałam do tamtego  sklepu gdzie kupiłam sałatkę, by kupić suszony bób. Zakładałam, że robią ją z suszonego bobu, który po obróbce cieplnej staje się czerwonawy i mniejszy, albo to jakaś inna odmiana bobu niż mi znana. Pani sprzedająca powiedziała, ze nie ma suszonego bobu, bo jakaś pani kupiła dziś resztę.
"I nie będzie" - dodała. 
"A dlaczego"- spytałam ?
"Bo nie- właściciel tak zdecydował ".
Oklapłam. Chciałam odtworzyć sałatkę którą jadłam poprzedniego dnia. 
"A sałatka z bobu jest ?" - zapytałam z nadzieją w głosie.
" Nie ma, ale jutro będzie"- odpowiedziała
" Jak to ? To jak bez tego bobu ją zrobicie ?"
Pani pokiwała głową i się uśmiechnęła. 
"Bo my ją nie z suszonego bobu robimy"- dodała.  
I pokazała mi puszkę z bobem. Po krótkiej konwersacji  pani stwierdziła, że mogę sobie taką sałatkę sama przecież  zrobić. Przyniosła mi puszkę i zdradziła szczegóły. Zazwyczaj nie lubię dań z dodatkiem puszkowym, ale czasem trzeba. Bób z sałatki okazał się bobikiem :) Jeśli taki znajdę suszony zrobię sałatkę od podstaw. 


Składniki
1 puszka ugotowanego bobiku ( 400 gr )
2 mięsiste duże pomidory
pęczek pietruszki
2 ząbki czosnku 
sok z cytryny do smaku
oliwa z oliwek
sól do smaku

Pomidory kroimy w kosteczkę. Czosnek przeciskamy przez praskę. Bobik należy przełożyć z puszki na sitko i dobrze przemyć zimną wodą. Pietruszkę drobno posiekać. Składniki łączymy. Doprawiamy sokiem z cytryny do smaku, solą i polewamy dobrą oliwą z oliwek, ale o niezbyt mocnym aromacie. Jest lepsza jak się przegryzie parę minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione