12 marca 2016

Prezentacja kuchni kanaryjskiej. Fuerteventura.



Na prezentację Wysp Kanaryjskich szłam z wielką ciekawością. Odbyło się w Instytucie Servantesa.   Czy znajdę coś pasjonującego w kuchni hiszpańskiej. Hola, hola czy to jest aby na pewno kuchnia hiszpańska ? Bo wpływy na kuchnię tej wyspy mają kulinaria afrykańskie oraz co ciekawe południowo- amerykańskie.  Kraina ta obfituje w ryby, owoce morza oraz ....kozy. Bo tylko kozy znoszą te warunki.


Tu widać danie zwane ropa viejas. Przymierzam się do jego zrobienia.


Patatas arrugadas. Czyli ziemniaki gotowane w wodzie z solą morską. Powoduje to , że skórka na ziemniakach marszczy się. Ziemniaki te są serwowane z  ciekawymi w smaku sosami. 

Spotkanie prowadził Conrado Moreno.


Znakomite sery z tej wyspy były podawane z ciekawymi sosami.


Alkohol z mleka koziego. Nie tego smaku oczekiwałam. Byłam przyjemnie zaskoczona. Nie było czuć koziego posmaku, jaki jest zazwyczaj w wyrobach z koziego mleka. Przypominał mi raczej malibu. 


Ser majorejo.

Mąka gofio, specyficzna dla tego regionu. Co ciekawe ziarna wchodzące w skład mieszanki są prażone przed zmieleniem.


Sól morska



Każdy dostał pamiątkę ze spotkania w postaci wybranego kosmetyku z aloes vera. Mi się trafił krem do twarzy. Bardzo przyjemny i co najważniejsze nie uczulający, co udaje się niewielu kosmetykom. 


A na koniec była też uczta dla uszu. Tradycyjna muzyka z Wysp Kanaryjskich umiliła wieczór pełen smaków. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione