16 października 2015

UCZTA DLA 5000 WARSZAWA. Nie marnujmy żywności !


Zostałam zaproszona na konsultacje społeczne dotyczące niemarnowania żywności. Idea była mi znana zanim powstawały takie duże, medialne kampanie. Bo w domu rodzinnym żywności się nie marnowało. Ja mam podobną zasadę. 


Można to robić na wiele sposobów. Już w trakcie planowania co kupić, jak również w momencie, gdy więcej żywności jest już w domu. Czasem nie warto kupować w tzw promocjach, zazwyczaj niewiele się zyskuje, a potem w domu zalega za dużo jakiegoś artykułu i nie bardzo wiadomo co z tym robić. Obecnie dość tania żywność jest też nie najlepszej jakości i nie chodzi mi o krzywego banana czy brzydką marchewkę. Myślę raczej o tonach niezdrowej żywności przetworzonej, w postaci gotowych dań pozamykanych w szczelnych workach foliowych, opakowaniach czy słoikach. Z ogromną ilością chemii w postaci polepszaczy, konserwantów i innej ohydy.  Obecne tempo życia niestety popycha ludzi do tego, by żywili się byle jak, byle czym i nie zmusza do rozsądnego gospodarowania swoimi przecież pieniędzmi. Najlepsze byłoby połączenie idei niemarnowania żywności z ideą Slow Food. Czyli, wybierz kilka brzydkich marchewek niż słoik gotowego sosu "warzywnego ". 


W Sejmie na śniadaniu spotkali się blogerzy kulinarni i zajmujący się nie marnowaniem żywności. Smakując przygotowane dla nas potrawy i pijąc kawkę rozmawialiśmy wspólnie z panią posłanką Joanną Fabisiak oraz wirtualnie z Dominiką propagatorką idei niemarnowania żywności. Każdy miał swoje pomysły dotyczące tej kampanii.  Ale spotkanie miało na celu również rozpropagowanie wydarzenia które jutro będzie miało miejsce. 


W związku z kampanią już jutro będzie spotkanie na Placu Defilad w Warszawie. " UCZTA DLA 5000 " to akcja która ma na celu zachęcenie mieszkających w Warszawie do idei nie marnowania żywności. I nie tylko mieszkańców Warszawy. Zaproszeni są wszyscy, którzy akurat będą w tym miejscu i tym czasie w Warszawie na Placu Defilad.
A kto będzie gotował dla takiej rzeszy osób ? Kucharze z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów kuchni i cukierni i Polska Reprezentacja Kucharzy. By było pysznie czuwać będzie Jakub Kuroń i Jarosław Uściński. Co to będzie ? Coś z kuchni bałkańskiej. Wszak to bardzo dobra kuchnia :) Jak myślicie co to będzie ? 



Ja również będę czynnie uczestniczyć w  tej kampanii ucząc robić ciekawe i smaczne przetwory., w ramach SLOW FOOD YOUTH - bo ja zawsze młoda sercem :) Zapowiada się naprawdę  pysznie i co najważniejsze ciekawie. Ma to służyć przemyśleniom, jak wiadomo- by nie marnować żywności !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione