11 października 2015

Słodko. Słodziej. Pakistańskie cukierki.

Czytając książkę " Zwyczajne pakistańskie życie " Joanny Kusy zapragnęłam zrobić coś pakistańskiego. Najpierw było to curry z bakłażana, a potem te cudne kuleczki. Słodycze te jest dość łatwo i szybko zrobić, mając niewiele składników. Jest jedno ale - zmieniłam drastycznie proporcje cukru, który był w oryginalnym przepisie w niebotycznych wprost ilościach. W zasadzie przy takiej ilości cukru czuć by było wyłącznie cukier. Ale może takie słodycze są tam lubiane? Ja nawet w polskich przepisach zmniejszam ilość cukru. Zwiększyłam też ilość mleka w proszku i dodałam płatki ususzonych róż z domowego ogródka mojej Mamy. Moja jest też forma kulek. W oryginalnym przepisie masa pozostaje do zastygnięcia, a potem kroi się ją na kwadraty. Jak będę je robić następnym razem zastanowię się nad zastąpieniem cukru czymś innym. 


Składniki na 12 kuleczek

1 czubata szklanka mleka w proszku
3/4 szklanki cukru kryształu
3-4 łyżki wody
1-2 łyżeczki wody różanej
1/2 łyżeczki mielonego zielonego kardamonu
garść pistacji nie solonych posiekanych
trochę ususzonych płatków róż ( opcja )

Na patelni rozpuszczamy cukier w wodzie. Mieszamy aż cukier się rozpuści całkowicie. Nie dopuścić do przypalenia. Gdy już cukier się rozpuści zdejmujemy patelnię z gazu i zaczynamy dodawać mleko w proszku po trochu, kardamon oraz wodę różaną. Do wtarciu całej ilości mleka w proszku dodajemy pistacje oraz pokruszone płatki róż.  Należy pozostawić masę do ostygnięcia, a następnie formować z niej kulki. Pozostawić kulki do stwardnienia. Uwaga. Robią się dość twarde. Ale są przepyszne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione