07 marca 2019

Bliny gryczane z " kawiorem " z alg


Po warsztacie inspirowanym filmem,  " Uczta Babette " postanowiłam zrobić bliny, które tam jedliśmy, ale takie tylko z mąki gryczanej. Przymierzałam się do zrobienia takich kilka lat. Kojarzą mi się z kuchnią rosyjską. I chyba słusznie. Dodatkowym impulsem był zakup niby kawioru zrobionego z alg. Smakuje całkiem fajnie. Jest w dwóch wersjach kolorystycznych. Została mi tylko czerwona, bo czarna została pożarta wcześniej. Takie bliny to świetna przekąska, ale również danie obiadowe. 


1/2 kg mąki gryczanej

0,6 l mleka lub wody
2 - 3 jaja
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
5 dag drożdży
2 czubate łyżki roztopionego masła
olej do smażenia


dodatki opcjonalnie

szalotka
" kawior"z alg 
kwaśna śmietana
domowa konfitura

W miseczce należy umieścić pokruszone drożdże, pół szklanki mleka lub wody oraz cukier i zostawić lekko wymieszane na kilka minut, by popracowały. 
W dużej misce należy wymieszać mąkę gryczaną, mleko lub wodę, żółtka, stopione masło oraz sól. Do tego należy dodać mieszaninę z drożdżami oraz pianę ubitą  z białek. Można też od razu dodać całe jajka do całości. Całość należy delikatnie wymieszać i odstawić na około godzinę. 
Po tym czasie rozgrzewamy olej i smażymy małe placuszki z obu stron. 
Każdą partię powinno się schować do piekarnika, by nie przestygły, a potem udekorować śmietaną, szalotką i kawiorem z alg. Lub podać na słodko z konfiturą. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione