03 grudnia 2016

Korea na szybko i ostro. Hobakjeon.

Kuchnia koreańska coraz częściej gości w moim domu. Najczęściej jest to hit ostatnich dni, czyli zupa z kimchi. Ale zdarzają się i inne dania koreańskie, albo inspiracja ta kuchnią. Tym razem przystawka.  Znalazłam ten przepis w książce " Potrawy kuchni koreańskiej " wydanej sygnowaną przez Ambasadę Republiki Korei w Polsce. Kupiłam ją na dniach kultury koreańskiej. Większość zgromadzonych tam stała w kolejce po placki po koreańsku, a mnie najbardziej zainteresowała książka i różne koreańskie sosy oraz dodatki. Wtedy jeszcze nie wiedziałam co wybrać i padło na gochujang. 
Może być to dodatek do bulgogów ( wołowina w stylu koreańskim ) albo do innych mięs. Najlepiej użyć młodych cukinii, które są zazwyczaj cienkie. Wtedy lepiej je pokroić na skos. 



Składniki
1 cukinia ( najlepiej młoda )
1 jajko
1-2 chili
3 łyżki mąki pszennej
sól

Sos
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżeczka oleju sezamowego
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka octu ryżowego

Cukinię pokroić w krążki dość cienkie, ale nie przezroczyste. Posypać je solą i odstawić na kilka minut. Przygotować mieszankę mąki pszennej z solą. Cukinie osączyć i osuszyć papierowym ręcznikiem. Obtoczyć w mące, a następnie w jajku i usmażyć na złoty kolor. Gotowe już krążki ozdobić cienko pokrojonymi krążkami chili. Podajemy z sosem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione