19 listopada 2014

Jesienne kolory. Pracowe ciasteczka.

Przepis na te pyszne ciasteczka dostałam od mojego nowego kolegi z pracy. Tego dnia byłam w pracy już dość zmęczona  i głodna.  Wtedy  kolega, jakby czytając w moich myślach poczęstował mnie tymi domowymi ciasteczkami, które zrobiła jego żona. Pyszne i sycące. Dobre jako przegryzka w pracy i w domu. Ze względu na składniki dobra też dla dzieci. Moje je zajadały :). Dostosowałam przepis do składników, jakie posiadałam w domu. Miałam mąkę żytnią, płatki różnych zbóż i  żurawinę.   Spróbujcie je zrobić, ale uważajcie ! Można się uzależnić.


Składniki 

120 gr masła miękkiego, 

60 gr cukru brązowego, 


1 jajo,


 100 gr płatków owsianych ( ja dałam mieszankę różnych ), 


    140 gr mąki żytniej 720 ( razowa może być ),


      1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,


        100 gr czekolady ciemnej, 


          125 gr suszonych owoców ( żurawina u mnie ),


            Masło utrzeć z cukrem, dodać jajo, mąkę a potem resztę składników ( owoce i czekolada ). Wymieszać. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego i spłaszczać. Układać na pergaminie do pieczenia. Piec 15 min w 180 stopniach C . Odczekać chwilę przed zdjęciem z blachy.

            Smacznego :)



            Brak komentarzy:

            Prześlij komentarz

            Banany w cieście po wietnamsku

            Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

            Wasze ulubione