14 września 2014

Jesienne kolory. Amerykański sernik dyniowy. American pumpkin cheesecake.


W zeszłym roku po raz pierwszy spróbowałam amerykańskiego sernika dyniowego. Był pyszny z nietypową białą polewą. Ze zdziwieniem odkryłam, że to polewa ze śmietany, a nie np. lukier czy polewa z białej czekolady. Ta polewa i smak sernika mnie zafascynował. Postanowiłam sama go upiec. 
We wszystkich przepisach jednak  spód sernika był z herbatników zmieszanych z masłem i cukrem. Kiedyś zrobiłam ciasto limonkowe na tych herbatnikach i ten spód psuł całkiem niezły smak tamtego ciasta. Nie  mówiąc o tym, że tak naprawdę jest to pójście na łatwiznę, czego nie lubię. Poza tym wiadomo ( a raczej nie wiadomo ) co jest w kupnych ciastkach i herbatnikach. Tona cukru, polepszaczy i dziwnych dodatków, np. syrop glukozowo- fruktozowy albo margaryna. Postanowiłam, że spód będzie kruchy, ale nie taki klasyczny. Dodatek mąki z żołędzi miał podkreślić kolory sernika i uwydatnić jego jesienny charakter. Trzeba pamiętać, że mąka z żołędzi może stanowić tylko mały dodatek do innej mąki, gdyż sama jest gorzkawa. 


Do sernika potrzebna jest pulpa z dyni. FUTSU BLACK, taką dynię zakupiłam na ostatniej Sezonowej Akcji Zakupowej. Upiekłam. Pulpa z połowy tej dyni wylądowała w serniku. Z całej dyni pulpa byłaby przydatna gdybym piekła sernik normalnej wielkości. Ja z uwagi na to, że mam piekarnik gazowy, który lubi palić spody wolałam upiec ciasto z połowy składników.

SPÓD

1, 5 szklanki mąki pszennej
1 czubata łyżka mąki z żołędzi,
1 małe jajko,
1 łyżeczka płaska proszku do pieczenia,
połowę kostki masła,
1/4 szklanki cukru,

MASA TWAROGOWO-DYNIOWA

250 gr dobrego twarogu,
1/2 łyżeczki cynamonu mielonego,
1/4 łyżeczki goździków mielonych,
2 małe jajka,
1/2 szklanki pulpy z dyni,
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
50-75 gr jasnego brązowego cukru

POLEWA

1/2 szklanki śmietany 18 %
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
20-25 gr cukru,


Zagniatamy ciasto ze składników. Wkładamy na 1/2 godz. do lodówki. 

Pulpę z dyni wymieszać z serem, dodać przyprawy oraz cukier. Jajka dodawać po jednym. 

Małą tortownicę wylepić dokładnie ciastem. Brzegi do wysokości około 2 cm. Na ciasto wyłożyć masę twarogowo -dyniową. Piec około 25 minut w temperaturze 180 stopni. Na dolnej półce powinniśmy umieścić pojemnik z gorącą wodą. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec 20 minut.

W tym czasie przygotować polewę  śmietanową, mieszając składniki.

Wyjąć ciasto i posmarować masą śmietanową i następnie zapiec kolejne 10-15 minut, tak by masa na wierzchu się ścięła. 

Następnie studzimy, a potem schładzamy w lodówce.

Smacznego dyniowego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione