10 września 2013

Jesienne kolory. Sałatka owocowa z ziarnami konopii

Jesień kolorowo wkracza do kuchni.  To moja ulubiona pora roku.  Można teraz kupić świeże figi i soczyste gruszki, choć ja wolę takie bardzo twarde, że aż trudno gryźć :)  Co nieco powstało spontanicznie i dość szybko, po ogarnięciu kuchni wzrokiem i wypatrzeniu kilku nowych składników :)  W sklepie zielarskim znalazłam ziarna konopi, smakujące ciut podobnie jak słonecznik. Są bogate w kwasy omega 3 i 6.  A olej z orzechów makadamia można spożywać na surowo, jest też świetny do smażenia w wysokich temperaturach. Do tego orzechy pekan. 





Składniki dla 2 osób.
2 figi
2 gruszki
garść orzechów pekan
trochę sera wędzonego carskiego
kilka listków melisy
łyżeczka uprażonych ziaren konopi
olej z orzechów makadamia
sok z cytryny
garść płatków nagietka 
sól do smaku


Figi i gruszki kroimy w półplasterki, układamy półkoliście. Posypujemy orzechami, startym serem wędzonym, uprażonymi ziarnami konopi. Polewamy olejem i spryskujemy sokiem z cytryny. Posypujemy listkami melisy oraz płatkami kwiatów nagietka.
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione