18 kwietnia 2019

Lawendowy mazurek


Lawendowy mazurek,  w kolorze lawendowym ale przede wszystkim w smaku. Bardzo lubię lawendowy dodatek do jedzenia. Co ciekawe nie przepadam za lawendą w kosmetyce. Nie kupuję lawendowych mydełek i pachnideł. Lawenda jest dla mnie przeznaczona głównie do smakowania. I wcale nie smakuje mydełkiem. Moją przygodę z lawendą zaczęłam od ciasteczek, potem były lody i sos do drobiu. Lody wyszły magiczne w smaku ! Warto spróbować. Może nawet w najbliższe święta ? Na przepis na kruche ciasto odsyłam do przepisu na mazurek z tahiną



Polewa lawendowa
200 gr białej czekolady
150 gr śmietany
7 gr lawendy 
kilka jagód porzeczek czarnych lub jagód
płatki migdałów
suszona żurawina 

Z porzeczek czarnych albo z jagód uzyskujemy barwnik. Można użyć też barwnika spożywczego. Gotujemy lawendę w śmietanie gotujemy około 20-25 minut na małym ogniu. Śmietana powinna przejść smakiem i zapachem lawendy. Po tej czynności odcedzamy lawendę. W naczyniu nad parą mieszamy białą czekoladę ze śmietaną oraz barwnikiem uzyskanym z owoców lub barwnikiem spożywczym. Masa powinna być gładka. Na cieście uprzednio wystudzonym rozprowadzamy lawendową polewę. Układamy ozdoby. Studzimy około 4-5 godzin. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione