06 lipca 2018

Pieczone kwiaty cukinii





Za każdym razem jak kupię kwiaty cukinii to  mam ochotę je zrobić na nowy sposób. A tym razem miałam ochotę je zrobić w wersji bez smażenia w tłuszczu. Nie wiem jak Wy, ale ja średnio lubię smażyć potrawy. Wolę gotować, dusić czy piec. Po takiej obróbce nad patelnią, cała przesiąkam zapachem smażonej potrawy, poza tym takie dania są bardziej kaloryczne. Tym razem zatem zrobiłam kwiaty cukinii w zupełnie inny sposób, a mianowicie nadziewając je, a potem zapiekając w piekarniku. To zdecydowanie mniej pracochłonny sposób jak również mniej kaloryczny. A skorupka ze zmieszanej bułki tartej z serem pecorino jest przepyszna. Smakowite wnętrze i pyszna skorupka. To jest to. 






około 20 kwiatów męskich cukinii
500 gr ricotty
1 kulka mozzarelli
5-6 plastrów włoskiej mortadeli
sól do smaku
świeżo zmielony czarny pieprz
szczypta oregano
oliwa z oliwek
3 -4 łyżki startego pecorino
1/2 suchej bułki 
dzikie szparagi do dekoracji ( opcja )


Przygotowujemy mieszankę z ricotty, drobno pokrojonej mortadeli oraz mozzarelli. Solimy do smaku i pieprzymy. Dodajemy szczyptę oregano oraz połowę startego pecorino. Dokładnie mieszamy. Nadziewamy kwiaty cukinii, po wcześniejszym usunięciu z nich pręcików. Układamy je na natłuszczonym pergaminie do pieczenia na blasze. Każdy kwiat smarujemy cieniutką warstewką oliwy z oliwek. Z bułki tartej oraz połowy pecorino robimy mieszankę. Tym posypujemy każdy kwiat i jeszcze skrapiamy oliwą z oliwek. Pieczemy w temperaturze 240 stopni C. około 10 minut. Podajemy lekko przestudzone. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione