25 maja 2016

Wietnam na pałeczkach. Zielone jajeczka. Trứng chiên cốm xanh




Ten przepis znalazłam na wietnamskich stronach. Miałam młody zielony ryż  ( cốm ) oraz płatki ryżowe barwione pandamem. Oba produkty można dostać w sklepach wietnamskich, choć ostatnio trafiałam tylko na płatki ryżowe koloryzowane pandanem na zielono. W oryginalnym przepisie występuje kiełbasa wietnamska, wyglądająca trochę jak metka łososiowa. Ja ją zastąpiłam świeżo zmielonym mięsem wieprzowym z łopatki. Nie wiem jak smakuje taka kiełbasa, ale myślę że zamiana jest korzystna. Skrobię kukurydzianą zastąpiłam mąką ziemniaczaną. Jajka muszą być malutkie, by kuleczki dało się szybko usmażyć. I co najważniejsze - zielone jajeczka muszą być smażone w głębokim tłuszczu. Wtedy smażą się równomiernie i nie są surowe w środku. 


Składniki
kuleczki zielone
200 gr mięsa wieprzowego
18 jajek przepiórczych
1 jajko 
2-3 łyżki zielonego młodego ryżu (  cốm ) lub 
zielonych płatków ryżowych
dwie łyżki mąki ziemniaczanej
2 gałązki selera naciowego
sól do smaku
czarny pieprz mielony
olej rzepakowy do głębokiego smażenia

sos majonezowy
3 łyżki majonezu
1 - 2 łyżeczki sosu sojowego
zielenina np kolendra zielona


Jajka przepiórki gotujemy na twardo. Wystudzone obieramy ze skorupek. Do zmielonego mięsa wieprzowego ( najlepiej dwukrotnie zmielonego ) dodajemy bardzo drobno pokrojony seler naciowy oraz solimy do smaku i pieprzymy. Dokładnie mieszamy, najlepiej rękami. Jajko kurze ubijamy trzepaczką. Dłonie otrzepujemy mąką i obrane jajka obklejamy masą mięsną. Kuleczki obtaczamy jeszcze w mące, a następnie zanurzamy w jajecznym płynie. A po wyjęciu obklejamy zielonym młodym ryżem lub zielonymi płatkami ryżowymi. Smażymy w głębokim tłuszczu, aż lekko zbrązowieją. Podajemy gorące z sosem majonezowym i zieleniną. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione