02 lipca 2017

Kwiaty maku zaplątane w makaronie.

Wędrówki po wsiach kończą się zazwyczaj tym, że mam nowe pomysły na ciekawe dania z zebranych na polach roślin. Ważne żeby pola były z dala od uczęszczanych dróg. Tym razem zainspirowały mnie piękne czerwone maki, schowane w łanach zbóż. Razem z chabrami i kąkolami. Choć czasami można trafić na całe pola pełne takich  kwiatów. Pamiętam taką łąkę koło Rakowa w zeszłym roku. Pełno maków, aż po horyzont. Wbiegłam na górkę z makami, a tam niezwykły widok na to małe miasteczko. Takie miasteczka mają swój urok. Podobnie jak kwiaty zaplątane w nitki makaronu. Wystarczy spróbować. 


400 gr makaronu spaghetti
3 żółtka jajek
20-30 kwiatów maku
2 łyżki maku niebieskiego
2-3 łyżki startego lub pokrojonego w płatki parmezanu
świeżo mielony czarny pieprz
sól do smaku

Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. W misce roztrzepujemy jajka z makiem, parmezanem, świeżo mielonym pieprzem i solą . Płatki maku delikatnie myjemy i osuszamy. Gdy makaron jest gorący dodajemy do niego mieszankę jajek z makiem, serem, pieprzem i solą. Dodajemy kwiaty maku. Delikatnie mieszamy. Serwujemy. Można dodatkowo posypać serem. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione