17 lipca 2017

Placki z buraków.

Ile razy zostało Wam kilka buraczków ugotowanych, z których nie wiadomo co zrobić ? Owszem można robić sałatkę lub zasmażane buraczki. Ale ja chciałam te buraczki spożytkować na jakieś danie obiadowe. Kiedyś w konkursie o kuchni brytyjskiej wygrałam książkę Jamiego " Gotuj sprytnie jak Jamie". Jest tam kilka fajnych przepisów na wykorzystanie różnych produktów, które nam zostały z gotowania innych dań. Znalazłam tam inspirację na placki z buraczków, ale nie miałam wszystkich składników jakie sugerował Jamie. Tak nawiasem mówiąc jestem ciekawa jakim daniem się inspirował Jamie tworząc przepis buraczków i chrzanu ? Czy to nie wschodnioeuropejskie połączenie smaków ? Przepisy są po to by inspirować. Nie miałam jajek, ale miałam w lodówce ricottę oraz ser feta. Placki wyszły przepyszne. Danie będzie na pewno jeszcze robione. 


5 gotowanych buraczków
2 łyżki chrzanu
3 łyżki mąki ziemniaczanej
200 gr sera ricotta
100 gr sera feta
świeżo zmielony czarny pieprz
olej rzepakowy do smażenia

dodatki
kwaśna wiejska śmietana
świeży zielony groszek
szczypiorek

Buraczki obieramy ze skóry i trzemy na grubej tarce. Do tej masy dodajemy ricottę, chrzan oraz mąkę ziemniaczaną. Mieszamy. Do tego dodajemy fetę pokrojoną w małą kostkę i świeżo zmielony czarny pieprz. Delikatnie mieszamy. Formujemy placuszki i smażymy do lekkiego zbrązowienia na gorącym oleju. Serwujemy najlepiej z kwaśną śmietaną, posypujemy świeżym zielonym groszkiem oraz drobno pokrojonym szczypiorkiem lub inną ulubioną zielenina. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione