12 grudnia 2015

Kotlety z ziemniaków z macierzanką.

Czas zimowy. Posiłki powinny być bardziej kaloryczne, sycące i konkretne. Kilka lat temu byłam w Supraślu na plenerze fotograficznym o tematyce prawosławnej. Mieszkałam wtedy w klasztorze prawosławnym. To bardzo klimatyczne miejsce. Kto był ten wie, a innym polecam odwiedzić to miejsce. Było to przed Wszystkimi Świętymi. Czas modlitwy i nowych doświadczeń. Tam po raz pierwszy jadłam kotleciki ziemniaczane serwowane z sosem pieczarkowym. Jakże proste i pyszne zarazem. U nas w regionie takie danie nie było znane. Postanowiłam przeszczepić je do domowej kuchni. Zrobiłam i oczywiście zasmakowało. Pierwszy raz zrobiłam je w wersji klasycznej. Tym razem do środka dodałam serek zakopiański. Zamiast sosu serwuję je np. z surówką z kiszonej kapusty. Nie raz przecież zostają nam ugotowane ziemniaki z obiadu. Warto je wykorzystać inaczej. Polecam. 


Składniki
1 kg ziemniaków ( typ B lub C )
4 małe cebule
2 serki zakopiańskie
1 jajko
5 łyżek mąki ziemniaczanej
spora szczypta macierzanki suszonej
świeżo zmielony czarny pieprz
sól
1 sucha kajzerka
olej rzepakowy  do smażenia

Ziemniaki dobrze wyszorować i ugotować w mundurkach. Wystudzić, obrać ze skórki. Zgnieść widelcem lub przecisnąć przez praskę. Cebulkę drobno pokroić i usmażyć na oleju rzepakowym. Dodać do ziemniaków gdy wystygną. Dodać też jajko, mąkę ziemniaczaną, sól, macierzankę, starty ser i sporo świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Dokładnie mieszkamy. Formujemy kotleciki, obtaczamy w tartej bułce. Smażymy na lekko złoto z obu stron.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione