01 lipca 2014

Lody domowe o smaku mango lassi z kardamonem. Homemade ice cream mango with cardamom.


Wpadłam na pomysł, że chcę mieć maszynkę do lodów, by robić domowe pyszne lody, bez barwników, konserwantów, ulepszaczy i różnego rodzaju wypełniaczy. Odwiedziłam w tym celu pobliski wielki sklep, kuszący cenami i dużą ilością towaru. Miałam na myśli jedną firmę. Los chciał, że właśnie tej maszynki sklep nie miał w ofercie. Owszem, można zamówić. Trzeba poczekać. Chciałam tu i teraz. W ofercie mieli jedynie maszynkę dość niskiej jakości oraz maszynkę włoskiej produkcji, ale również z funkcją robienia jogurtu. Hmmm. W zasadzie miałam już włoski sprzęt w rękach i udawałam się do kasy. I nagle pomyślałam czy rzeczywiście jest mi aż tak potrzebny ? Czy zakupiony nie wyląduje w jakiejś szafce w domu? A miejsca mało, oj mało... A może spróbuję zrobić te lody bez maszynki ?


Świeżo po warsztacie robienia lodów i gofrów, pełna pomysłów, przeglądałam przepisy na lody w książkach, na stronach internetowych i  w czasopismach kulinarnych. 
W lodówce miałam 2 dorodne owoce mango i kubek jogurtu. Pierwsza myśl- mango lassi. Piliście kiedyś mango lassi ? Ja się zakochałam w tym napoju od pierwszego łyku. Kuchnia indyjska jest niezwykle bogata w ciekawe, intrygujące smaki. Zrobiłam mango lassi i nagle postanowiłam je zamrozić. Niestety, było już późno, więc proces mieszania co jakiś czas zamarzającej mieszanki nie był za długi. Lody były niezłe w smaku, ale nie miały pożądanej przeze mnie konsystencji i puszystości. 

Pierwsze lody o smaku mango lassi

Kolejny pomysł na lody o smaku mango przyszedł mi, gdy sobie przypomniałam o lodach MANGO KULFI jakie niegdyś jadłam w hinduskiej knajpce. W składzie było mleko skondensowane. Nie sprawdzałam przepisu tylko zrobiłam je wg. własnego pomysłu. Uprzedzam ! Są bardzo proste, ale proces zamrażania i mieszania jest czasochłonny i trzeba być zdyscyplinowanym i pamiętać by w odpowiednim czasie wyciągnąć pojemnik z zamrażarki i przemiksować.

Skład 

1 mango bardzo dojrzałe
100 ml śmietanki 30 %
200 ml - 250 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
1 łyżka cukru pudru ( można dodać więcej, ja nie dosładzam notorycznie )
1 łyżeczka mielonego kardamonu


Mango obieramy ze skóry. Miąższ kroimy, po oddzieleniu od pestki. Miksujemy, by uzyskać jednolitą pulpę. Śmietankę ubijamy mikserem z cukrem pudrem parę minut. Łączymy składniki razem mikserem. Wlewamy masę do zamykanego pojemnika. Masa powinna sięgać najwyżej do 2/3 wysokości pojemnika. Masa podczas procesu zamrażania i miksowania zwiększa swą objętość. Wsadzamy do zamrażarki. Po około 30-45 minutach wyjmujemy. Po bokach naczynia i na dnie masa zaczyna zamarzać. trzeba ją delikatnie oderwać od ścianek naczynia i szybko zmiksować całość, by nie było grudek. Masa musi być jednolita. Proces ten powtarzamy co 30-45 minut parokrotnie. Ja miksowałam z 8-9 razy. Aż nastała głęboka noc i poszłam spać. :) Nazajutrz lody po wyjęciu z zamrażalnika były cudownie puszyste i kremowe. A co najważniejsze -pyszne !


Już nie szukam maszynki do lodów, ale pomysłów na nowe smaki. Teraz krążą mi po głowie lody o smaku zielonej herbaty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione