10 marca 2014

Sałatka chlebowa


Jeszcze zimowy wiaterek, ale wiosenne słoneczko przygrzewa. Podobno zima jeszcze może nam pokazać swoje zimne oblicze. Proponuję sałatkę chlebową mojego pomysłu. Zainspirowałam się  włoską sałatką chlebową Panzanella oraz żmudzińską sałatką chlebową. 

Składniki 

3 - 4 kromki chleba żytniego razowego
( użyłam przez siebie upieczonego ) 
3-5 plasterków boczku wędzonego
1/3 sałaty lodowej
8-12 pomidorków koktajlowych
parę łyżek oliwy aromatyzowanej bazylią 
sok z 1/2 cytryny
parę kropel miodu wielokwiatowego
mały kawałek  sera grana padano
sól morska 
pieprz 



Boczek kroimy w podłużne wąskie paski, a chleb w średnią kostkę. Podsmażamy boczek, a na wytopionym tłuszczu rumienimy chleb. Odsączamy nadmiar tłuszczu na papierowej chusteczce. Sałatę kroimy w większe kawałki, pomidorki na połówki. Z oliwy, soku z cytryny i miodu robimy sos. Polewamy sałatę i pomidorki w  misce. Rozkładamy chleb i boczek. Posypujemy startym serem grana padano. Posypujemy po wierzchu solą morską i pieprzem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione