07 grudnia 2013

SYRNICZKI, wschód na talerzu...


Bezkres Rosji i różnorodność jej Narodów i kuchni. Trudno czasem stwierdzić czy danie jest rdzennie rosyjskie czy też dzielą się owe dania wspólnym " pochodzeniem " z inną nacją czy grupą etniczną. Tak jest z SYRNICZKAMI. Zarówno Rosjanie jak i Ukraińcy twierdzą że to ich danie. Nie dziwię się owej dyspucie, bo pyszne twarogowe placuszki, posypane cukrem pudrem lub polane sosem śmietanowym są tego warte. W zasadzie za każdym razem przy okazji wizyty w ukraińskiej lub rosyjskiej restauracji je zamawiam. Cała moja rodzina je bardzo lubi. 



SYRNICZKI

0,5 kg tłustego twarogu ( najlepiej jakby był wiejski, ale nie ma tak dobrze :
( ja użyłam garwolińskiego )
3/4 szklanki kaszy manny
3-4 jajka 
3-4 łyżki cukru ( do smaku )
1 opakowanie cukru waniliowego
2-3 łyżki mąki pszennej
mała szczypta soli
olej rzepakowy i masło do smażenia

sos 
1 małe opakowanie śmietany dość tłustej
esencja waniliowa lub cukier waniliowy

lub cukier puder do posypania

W misce łączymy twaróg ( rozcierając go dokładnie ) z cukrem, cukrem waniliowym,  jajkami, solą i kaszą manną. Ucieramy, starając się by nie było grudek. Gdy jest już gotowe kopiastą łyżkę masy obtaczamy w mące z obu stron, formując placuszek. Kładziemy na gorący tłuszcz ( mieszanka oleju rzepakowego i masła ). Smażymy z obu stron na lekko brązowo. Podajemy gorące, polewając sosem śmietanowym lub posypując cukrem pudrem.
Świetne danie, szczególnie na długie zimowe wieczory. Do tego szklanka gorącej  herbaty, może być z samowara ;) 

3 komentarze:

  1. Podoba mi się ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już po naszym wczorajszym spotkaniu w Arkadii wiedziałam, że je zrobię i...zrobiłam. PYCHA!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawda, że proste ? I jakie smakowite :) Cieszę się że przepis jest użyteczny :)

    OdpowiedzUsuń

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione