12 października 2015

Włoskie smaki. Makaron z zielonymi pomidorami.

Ten przepis znalazłam w książce Marleny de Blasi " Smaki południowej Italii". Zainteresował mnie z uwagi na składnik sosu i sposób wykonania. Tym składnikiem były zielone pomidory ! Zazwyczaj robiłam z zielonych pomidorów danie znane z innej książki i filmu o tym samym tytule " Smażone zielone pomidory ". Ale tym razem miałam ochotę zrobić coś innego. Jeśli nie chce się tak bardzo ryzykować można dodać z 2-3 zwykłe dojrzałe pomidory.  A co jeszcze ? Tego sosu się nie gotuje ! Spróbujcie dopóki można dostać zielone pomidory. Widziałam w weekend na targu.


Składniki
ok 1/2 kg zielonych pomidorów
1 średnia cebula najlepiej czerwona 
2 garście świeżych liści bazylii
ok 1/2 szklanki dobrej oliwy
3-4 ząbki czosnku
1 pepperoncino
3 kromki chleba
sól morska do smaku
garść kaparów
kawałek pecorino 
400- 500 gr makaronu warkoczyki

Pomidory i cebulę blenderujemy na niezbyt gładką masę. Porwać kawałki bazylii i dodać do sosu oraz osolić do smaku. Na połowie oliwy przesmażyć krótko zmiażdżone ząbki czosnku, tak by się nie przypalił. Dodać paprykę w całości i potrzymać w tłuszczu, by oddała swój smak i aromat oliwie. Oliwę z czosnkiem i papryką dodać do sosu pomidorowego. Po wymieszaniu odłożyć na bok. Na pozostałej oliwie przesmażyć okruszki chleba, tak by stały się chrupkie i lekko złociste. Ugotowany i odcedzony makaron łączymy z sosem. Posypujemy danie kaparami i razem mieszamy. Każdy sobie posypuje swoją porcję  okruszkami chleba i startym serem pecorino. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Banany w cieście po wietnamsku

Moja ulubiona słodka przekąska z barów wietnamskich. Niektórzy mówią  że to danie z ich czasów studenckich. No, ja chyba ich podczas studiów...

Wasze ulubione